tisdag 4 september 2012

Blondinbella säljer Egoboost



Såg på "Breaking News" igår och noterade att Blondinbella säljer sin tidning "Egoboost". Hon slutar också som chefsredaktör.

Detta säger mig en hel del. Jag vet att Blondinbella är en otroligt duktig och smart entreprenör som gör få fel. Därför drar jag slutsatsen att tidningen har gått dåligt. Med dåligt menar jag dåligt i nämnda entreprenörs mått mätta.

Det säger mig också att man inte ska starta tidningar i Sverige på 2000-talet. Det är en otroligt svår bransch att slå sig in i och få lyckas, många läggs ner efter bara några nummer.

Nej satsa istället på online-material som är mycket mer lätt-tillgängligt och frekvent uppdaterat!

 

Läs mer detta på:
http://www.expressen.se/noje/blondinbella-lamnar-egoboost-magazine/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar